Moeite met huur betalen

Het kan gebeuren dat u door omstandigheden de huur niet of niet op tijd kunt betalen. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantconsulent. Wacht niet te lang, want de huurachterstand kan snel oplopen. De klantconsulent probeert samen met u een passende oplossing te vinden. U kunt daarbij denken aan een betalingsregeling.

Betalingsregeling

De klantconsulent probeert samen met u te werken aan een passende oplossing. Dit kan een betalingsregeling of doorverwijzing naar een instantie zijn. Afhankelijk van uw persoonlijke situatie bekijken we welke afspraken we kunnen maken. Is een betalingsregeling mogelijk? Dan lost u elke maand een extra bedrag af naast de maandelijkse huur. Op die manier haalt u de opgelopen achterstand weer in. Een betalingsregeling is gratis.

Wilt u direct contact opnemen met onze klantconsulent? Dat kan via (024) 399 55 55. U kunt ook een e-mail sturen naar huurzaken@oosterpoortwoon.nl.

Budgetcoach of schuldhulp

Blijkt na het gesprek met de klantconsulent dat er meer of andere problemen spelen? Dan kan de klantconsulent u doorverwijzen naar een budgetcoach of schuldhulp. Ook informeert de klantconsulent met uw toestemming de gemeente waar u woont. Een medewerker van de gemeente neemt dan persoonlijk contact met u op om afspraken met u te maken.

Zelf aan de slag met uw financiële situatie

Wilt u zelf kijken hoe u meer grip krijgt op uw financiële situatie of bent u op zoek naar hulp? Neem dan eens een kijkje op onderstaande websites:

Project Achter de voordeur

Veel Nederlanders hebben geldzorgen. Vaak wachten mensen te lang met hulp zoeken. Per 1 juli 2019 werken we samen met de gemeenten Heumen en Berg en Dal om bewoners te helpen als er geldzorgen dreigen. We noemen dit vroegsignalering. Ook het bespreekbaar maken van geldzorgen maakt onderdeel uit van de campagne 'Achter de voordeur'. De lokale campagne sluit aan op de landelijke campagne 'Kom uit je schuld'.